Wedstrijd Dauwendaele - Zaamslag na blessure speler definitief gestaakt

Onze groen-witten moeten op een later tijdstip voor 40 minuten terug naar Middelburg. De wedstrijd tegen FC Dauwendaele werd namelijk na 50 minuten bij een 0-0 tussenstand stilgelegd vanwege een blessure aan het sleutelbeen van Dauwendaele speler Manasse Boera, die na een forse charge van Wout Hamelink ongelukkig ten val kwam.

De wedstrijd werd uiteindelijk in goed overleg tussen beide trainers, beide aanvoerders en scheidsrechter Jos Simonse definitief gestaakt. De betreffende speler had zo’n 20 minuten in de kou op het veld gelegen voordat de ambulance arriveerde. Na diens behandeling door het ambulance personeel was er zoveel tijd verstreken dat de wedstrijd voor het invallen van de duisternis niet meer uitgespeeld had kunnen worden op het hoofdveld, dat niet is voorzien van veldverlichting. Dat was wel mogelijk geweest als de verzorging van Dauwendaele de speler direct op een brancard naar de kleedkamer had gebracht, wat ook voor de speler in kwestie een stuk comfortabeler zou zijn geweest. Of in dat geval de maker van de overtreding, Zaamslag spits Wout Hamelink, de wedstrijd had kunnen vervolgen zou ook zeer de vraag zijn geweest, want ook hij moest zich bij de H.A.P. vervoegen met een flinke wond aan het scheenbeen.

In alle onwetendheid van wat er zich in de loop van de middag zou voordoen werd op aangeven van scheidsrechter Jos Simonse om 14.30 uur afgetrapt door Brian van Hoorn namens Zaamslag. Onder het toeziend oog van een schamele 20 supporters van de thuisploeg, ongeveer evenveel meegereisde Zaamslag aanhangers en een 50-tal schapen die, toekijkend vanaf de aangrenzende dijk, duidelijk in de meerderheid waren, was het Dauwendaele dat in de 1e helft meer balbezit had en voetballend de betere ploeg was. Na tien minuten de kat uit de boom te hebben gekeken, was het de thuisploeg die voor het eerst dreigend voor het doel van Bryan Buren opdoken. De Zaamslag goalie bleef rustig naar de bal kijken en keerde de inzet. Vijf minuten later opnieuw dreiging, maar nu was er geen ingreep van de Zaamslag goalie vereist, omdat het schot van Mart de Kroo voorlangs het Zaamslag doel over de achterlijn verdween.

Onze groen-witten kwamen er in deze fase van de wedstrijd niet of nauwelijks aan te pas. De thuisploeg, die sinds lange tijd weer bijna compleet was, liet de bal vrij gemakkelijk van voet naar voet gaan, maar tot echte uitgespeelde kansen kwam de ploeg van trainer Gert-Jan van Leiden nauwelijks. In de 18e minuut was er één moment dat de Zaamslag defensie het nakijken had. Met een gewiekste steekbal door het midden werd Levi Tamboer vrijgespeeld en die leek de openingstreffer op zijn schoen te hebben. Hij mikte de bal langs de uitkomende Bryan Buren, maar tot opluchting van de Zaamslag aanhang ook naast het doel.

Nadat halverwege de 1e helft Max Dagevos het nog een keer van afstand had geprobeerd en zijn vlammende schot rakelings over de lat had zien verdwijnen, kwamen onze groen-witten beter in de wedstrijd. De ploeg leek alle schroom van zich af te gooien en dat resulteerde in een aantal aardige kansen voor Wout Hamelink. Op het half uur stuitte hij na een snelle counter op doelman Thomas Huberts en een paar minuten later mikte hij net naast het doel van Huberts. Normaal gezien is drie keer scheepsrecht, maar niet in dit geval. De derde kans op rij voor de Zaamslag spits was tien minuten voor rust een prooi voor de Dauwendaele doelman. Het laatste kwartier van de 1e helft was duidelijk in het voordeel van onze groen-witten, maar net als de thuisploeg kwam de ploeg van André Siereveld niet tot scoren, waardoor de warme kleedkamers werden opgezocht met een 0-0 stand op het scorebord.

De 2e helft was vijf minuten oud toen Wout Hamelink zijn been uitstak en Manasse Boera op volle snelheid er tegenaan klapte. Als gevolg daarvan kwam hij ongelukkig terecht op zijn schouder met de sleutelbeenblessure tot gevolg. Het leverde de spits een gele kaart op. Vanaf de kant werd er geschreeuwd om een rode kaart, maar dat was het in de ogen van scheidsrechter Jos Simonse zeker niet, zo zei hij na afloop. Wanneer de resterende 40 minuten van het duel worden uitgespeeld is nog niet bekend.

Opstelling Zaamslag : Bryan Buren, Kevin Segers, Roy van der Staal, Cees van Tiel, Lars de Jonge, Teun van Fraeijenhove, Joost Simons, Arno Scheele, Sam Cornelissen, Wout Hamelink en Brian van Hoorn.