Zaamslag naar finaleronde nacompetitie

Door 4-1 winst op Peursum heeft Zaamslag de finaleronde van de nacompeitite bereikt.  Toen de tegenstander uit de koker kwam, moesten we toch echt even opzoeken waar Peursum eigenlijk vandaan komt. Giessenburg iets ten westen van Gorinchem, dus onze gasten moesten een flinke busreis maken.
Scheidsrechter Simonse blies om 14.32 uur de wedstrijd op gang. Onder tropische omstandigheden (30 zonnig en dertig graden) ontspon zich een zenuwachtige eerste helft.

Zaamslag met iets meer balbezit kon slechts af en toe gevaarlijk worden, terwijl het fysiek sterke Peursum af en toe gevaarlijk doorkwam. Het was aan doelman Guido Vinke te danken, dat Peursum niet al snel op voorsprong kwam. Net voor rust kwamen de gasten toch op voorsprong door een doelpunt van Mitchel Huisman. Gelukkig voor Zaamslag duurde het niet lang voordat de stand in evenwicht werd getrokken. Joost Simons omspeelde de keeper en zijn schot uit moeilijke hoek werd door een Peursum verdediger in eigen doel gewerkt, 1-1. Het doelpunt werd overigens fel aangevochten door de spelers en staf van Peursum. Simons zou de bal met de hand meegenomen hebben.  Scheidsrechter Simonse keurde de treffer goed en zo gingen we met een 1-1 stand de rust in.

Wat trainer Siereveld in de rust precies heeft gezegd is bij mij niet bekend, maar Zaamslag kwam de tweede helft erg goed uit de starblokken. Dit resulteerde al snel in een goede kans voor Stijn Dekker en even later was het raak. Een vrije trap van Cees van Tiel werd van richting veranderd en verdween zo in het doel, 2-1. Even later was het Senna Bunt die 1 op 1 met de keeper rustig bleef en zo de 3-1 aantekende. Peursum drong nog even hard aan en kreeg nog enkele goede mogelijkheden om terug in de wedstrijd te komen. Uiteindelijk was het invaller Wesley Dieleman die de bevrijdende 4-1 binnen schoot en daarmee de wedstrijd in het slot gooide.

Een wat geflatteerde uitslag, maar daar maalde uiteraard niemand aan Zaamslag zijde om. Dit in tegenstelling tot de staf van Peursum die van mening was dat het (overigens neutrale) arbitraire trio zeker niet in hun voordeel had gefloten.

Zaamslag maakt zich (weer) op voor de finaleronde. Tegenstander is dan VV Herkingen'55. Locatie is nog niet bekend, maar verwachten we uiterlijk morgen te kunnen communiceren.

Foto's zijn van de clubfotograaf van Peursum, Arjo van Geffen.