Groen-witten en Ria W. spelen doelpuntloos gelijk

De wedstrijd, die vroegtijdig werd beëindigd vanwege het naderende onweer, eindigde in een 0-0 gelijkspel. Een terechte uitslag, want geen van beiden mocht aanspraak maken op de overwinning.

Beide ploegen wisten gedurende de wedstrijd het net dus niet te vinden. De weinige kansen die er waren werden vakkundig om zeep geholpen. De bekende brillenstand was dan ook het logische gevolg na (bijna) 90 minuten.

Voor aanvang van dit tweede bekerduel werd één minuut stilte in acht genomen n.a.v. het overlijden van de moeder van 1e elftalspeler Jeffrey van de Velde, die zelf als toeschouwer aanwezig was bij de wedstrijd. Aangezien de begrafenis a.s. zaterdag zal plaatsvinden is deze wedstrijd naar de donderdagavond verplaatst.

Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter R. Houdé uit Putte was er op het van Haelst sportpark in Westdorpe een gelijk opgaande strijd te zien, met heel weinig gevaar voor beide doelen. Het spel van beide teams was dan ook niet om over naar huis te schrijven. Vaak was het heel slordig met veel balverlies tot gevolg, waardoor de wedstrijd heel rommelig oogde. De enige mogelijkheid in de 1e helft was voor Wout Hamelink die diep werd gestuurd, maar doelman Dimitri Mestdagh op zijn pad vond. De ver uit zijn doel gekomen sluitpost van Ria W. was net een fractie eerder bij de bal dan de Zaamslag spits.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Wel werd het iets onvriendelijker binnen de lijnen als gevolg van de nodige onbesuisde overtredingen. Daar had scheidsrechter Houdé het best lastig mee, maar kreeg het toch voor elkaar om de kaarten op zak te houden. De thuisploeg kreeg in de 2e helft een tweetal aardige mogelijkheden, maar ging daar zeer slordig mee om. Het naderende onweer was de reden dat scheidsrechter Houdé circa vijf minuten voor tijd naar de kant ging om kort in conclaaf te gaan met beide trainers om vervolgens af te fluiten. Een verstandige beslissing, want enkele minuten later barste het los.

Door deze puntendeling zijn onze groen-witten klaar in het bekertoernooi. Volgende week zaterdag volgt nog wel de derde en laatste poulewedstrijd tegen HBC’22. Deze wedstrijd zal worden afgewerkt op het complex in Biervliet.

Opstelling Zaamslag : Quinten Mel, Kevin Segers (46. Niek de Jonge), Fabrice van Holsbeke, Roy van der Staal, Lars de Jonge, Teun van Fraeijenhove, Koen Post, Cees van Tiel, Arno Scheele (46. Robbie Meeusen), Sam Cornelissen (68. Mika Loof) en Wout Hamelink (68. Michael Christina).